Deklaracja dostępności
Gmina Frampol zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Miejskiego Planu Adaptacji Gminy Frampol..
- Data publikacji strony internetowej: 2024-07-06.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2024-08-06.
Status zgodności z ustawą
Strona internetowa jest zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności
Oświadczenie sporządzono dnia: 2024-08-06.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2024-08-06.
Skróty klawiaturowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Monika Książek, mksiazek@frampol.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu +48 677 59 24. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miejskiego we Frampolu, ul. Radzięcka 8, 23-440 Frampol
Do budynku prowadzi wejście od drogi Radzięckiej.
Urząd Miejski we Frampolu mieści w budynku, które jest częściowo przystosowany do obsługi osób mających trudności w poruszaniu się (w pełni dostępny jest parter budynku). Do budynku nie prowadzą schody, wszystkie wejścia dostosowane są do możliwości korzystania z nich przez osoby z niepełnosprawnościami. Przy wejściach nie ma progów, które uniemożliwiałyby sprawny wjazd wózkiem inwalidzkim.
Przy głównym budynku Urzędu wydzielone zostało miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Sekretariat znajduje się na pierwszym piętrze po prawej stronie.
W budynku nie ma windy. Budynek wyposażony jest w schodołaz.
Toalety znajdujące się na parterze i na piętrze , toaleta na piętrze przystosowana jest do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W gminie jest pętla indukcyjna.
W budynku są oznaczenia w alfabecie brajla.
Urząd Miejski we Frampolu uprzejmie informuje, że ustawa o języku migowym i innych środkach wspierających komunikowanie się wprowadziła nowe sposoby komunikowania się osób niesłyszących lub słabo słyszących z urzędami administracji publicznej.
W związku z powyższym Urząd rozszerza katalog usług umożliwiających osobom niesłyszącym lub słabo słyszącym możliwość skontaktowania się z Urzędem Miejskim we Frampolu. Do dyspozycji osób niesłyszących lub słabo słyszących jest obecnie 4 następujących sposobów kontaktu z naszym urzędem, można:
- napisać pismo/złożyć wniosek na adres: Urząd Miejski we Frampolu,
ul. Radzięcka 8,
23-440 Frampol; - wysłać maila na adres e-mail: umframpol@frampol.pl;
- skontaktować się telefonicznie przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu:
84 677 59 01; - skontaktować się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania.
W kontakcie z naszym urzędem osoba niesłysząca lub słabo słysząca ma prawo do skorzystania z:
- usług tłumacza PJM, SJM, SKOGN. Usługa ta jest realizowana na wniosek, który musi zostać przekazany do Urzędu Miejskiego we Frampolu co najmniej na 2 dni robocze przed planowaną wizytą
(z wyłączeniem sytuacji nagłych).